Spierpijn

Ik weet niet hoe het me jou zit, maar spierpijn is voor mij een teken dat je het goed gedaan hebt. Je wilt voelen dat je gesport hebt. Het best is natuurlijk spierpijn in je buik van het lachen, maar ik moet de mens nog tegenkomen die zichzelf een sixpack gelachen heeft. Ik voel een nieuwe youtube-challenge aankomen…

Maargoed, Marcel zegt me steeds: ik wil niet dat je spierpijn hebt morgen. Heel vreemd toch. Nee, spierpijn in mijn kuiten snap ik: daar hoeft niets af en bovendien wordt die ene verdieping met de trap dan toch wel wat vervelend. Maar een beetje stramme bovenarmen, geeft mij toch een lekker gevoel. En zeker aangezien ik toch de hele dag achter de laptop, in meeting of in de auto zit, kan dat geen kwaad! Laten we die kipfilets lekker aanpakken, zodat ik weer lekker uitbundig kan zwaaien en niet zo zuinigjes wuiven zoals de koningin dat doet.

De mooiste vind ik nog; we stoppen nu, want anders kan je morgen niet meer naar de toilet. Daar had ik wel wat uitleg bij nodig, er is namelijk voor mij niet heel veel voor nodig om naar de wc te moeten… Maar als je je hamstring (dat is die aan de achterkant van je bovenbeen) te ver belast, kan je namelijk niet meer goed gaan zitten. Dan plof je die laatste tien centimeter naar beneden en dat is niet heel lekker op een harde bril.

Een dikke tip trouwens tegen spierpijn is het eten van kwark vlak voor of na je training. Dat helpt bij een sneller herstel van de spieren. En dit is nou net waarom ik zo blij ben met Marcel: hij ziet de grenzen van je lichaam (die liggen bij mij niet heel ver), maar hij geeft je ook advies met betrekking tot voeding en leefstijl. Zonder me schuldig te laten voelen over die lekkere borrel, die bovendien heel belangrijk is voor het onderhouden van mijn netwerk. Zo niet noodzakelijk, natuurlijk.

CU Syl